Visszajelzések a Spirálstabilizációról

"Elmúlt az évek óta tartó derékfájdalmam, meglepően hamar. Legyen minél több tanfolyam, hogy minél többen megtapasztalhassák a spirálstabilizáció pozitív hatásait!"
"Elmúlt az évek óta tartó derékfájdalmam, meglepően hamar. Emiatt végre nyugodtan alszok (nem ébreszt a fájdalom), kipihentebb vagyok. Megnyugtat annak tudata, hogy rendelkezem egy olyan eszközzel, módszerrel, amivel végre uralhatom a "gerincemet", nem kell folyton a fájdalom, rossz mozdulat, becsípődés miatt aggódnom. Összességében lekerült rólam (fájdalom hiányában) a "gerincbeteg", "gerincfájós" - ezért nem teljes értékű, nem egészséges - kategória, ahogy a panaszaim megjelenése, fokozódása óta, pár éve magamra gondoltam. Elégedettséggel, örömmel és megnyugvással tölt el annak biztos tudata, hogy teszek magamért, a fizikális (és ezen keresztül pszichés) jóllétemért. Szeretném, ha minél több ismerősömnek része lehetne ennek a pozitív megtapasztalásában. Esélyt szerettem volna adni magamnak egy fájdalommentes, aktív életre. Féltem, hogy az évek óta meglévő problémáim egyre súlyosabbá fognak válni, amelyek korlátozni fognak a mindennapi mozgástevékenységeimben, szabadidős elfoglaltságaimban. Aktív, pörgős életet élek, amelybe nem fér bele, hogy állandó fájdalmakkal küzdjek. Úgy gondolom, hogy a fizikai (és mentális) egészségemért én magam vagyok elsősorban a felelős, ami tőlem telik, és megtehető egy egészségesebb, fájdalommentes élet érdekében, azt meg is kell tennem. Aktívan szerettem volna tenni azért, hogy minőségi életet élhessek, fájdalom nélkül, egészségesen, aktívan. Legyen minél több tanfolyam, hogy minél többen megtapasztalhassák a spirálstabilizáció pozitív hatásait. Legyen minél több tanfolyam, hogy minél többen megtapasztalhassák a spirálstabilizáció pozitív hatásait!"  Gaál Tímea

"Imádtam minden percét."
"Nagyon hasznosnak találom, mindenkinek jó szívvel ajánlom. Masszőrként naponta találkozom problémás esetekkel.  A rossz testtartás miatt gyakran fájt a a derekam, hátam. Ehhez még a munkám is hozzájárult. A rendszeres gyakorlás segített felismernem, hogy ha munka közben jelez a testem, akkor egy magamban elmormolt szlogennel szinte azonnal sikerül a fájdalmat megszűntetni: Stabilizálj, Zsuzsi! És a tartásom is javult. Nagyon jó, hogy ennyire személyes a kapcsolat mindenkivel.  Imádtam minden percét."  Simon Zsuzsi

"Ha fáj a derekam, a napi tornától függetlenül is elvégzek pár gyakorlatot, és csökken a fájdalom."
"A tanfolyam előtt rendszeres derékfájdalommal küzdöttem, egy kisebb megerőltetés után le kellett feküdnöm. Ha fáj a derekam, a napi tornától függetlenül is elvégzek pár gyakorlatot, és csökken a fájdalom. A legjobban az oktatónk hozzáállásán kívül az tetszik, hogy a mozdulatok tényleg könnyen elsajátíthatók, a torna pozitív hatását egyre erősebben érzem." Király Hajnalka

"Nagyon jó módszer, nem varázslat, hanem rendszeres gyakorlással egy elérhető csoda."
"Sokat tanultam a testemről és kaptam egy olyan gyakorlatsort, amit egyedül is el tudok végezni. Érzem a jótékony hatását, sokkal többször figyelek a testtartásomra. Vera szakértelme, biztos és tökéletes. A gyakorlásokon jó a hangulat, öröm volt menni és sose éreztem, hogy ügyetlen vagyok.  A gyakorlatokat könnyű volt megtanulni, Vera kedves, barátságos lénye, türelme mindig jelen volt. Sose volt baj, ha valaki nem olyan ügyes, mindig jó volt a hangulat. És az érzés, hogy képes vagyok stabilizálni, nagyon felemelő volt. Nagyon jól éreztem magam ❤ Nagyon jó módszer, nem varázslat, hanem rendszeres gyakorlással egy elérhető csoda."Gaál Bogláraka

 

"Ma már figyelek a tartásomra, szó szerint "érzem", hogy vannak hátizmaim, és megtaláltam a hasizmaimat is!"
“Szeptember végén porckorongsérvet diagnosztizáltak nálam, mely nagy "pofon" volt számomra, hogy valamit nem jól csinálok, és többet kell figyelnem magamra. Elkezdtem olvasgatni, keresni és Rátok találtam, mellette még járok gyógytornára így teljes a "kezelésem".   Kétségbeestem szó szerint a kialakult porckorongsérvem miatt. Ma már figyelek a tartásomra, szó szerint "érzem", hogy vannak hátizmaim, és megtaláltam a hasizmaimat is! :) Nehezebb dolgom volt, mint a többieknek, nem volt testtudatom, de ma már egész jól megy. Boldog vagyok és jól érzem magam, köszönöm! :). Minden nap reggel 5:40-től gyakorlok. Nekem megváltoztatta a napi ritmusomat."  Horváthné-Vizsi Hajnalka

"Olyasmit csináltunk, ami a hátamnak nagyon jó volt.”
“Rendszeresen gyógytornázom és csinálok más nyújó jellegű gerinctornákat. Nagyon szeretem őket és sokat segítenek nekem. De mindemellett nagyon szükségem lenne izomerősítésre. Ezt sajnos egyik sem tudta kínálni. Ezzel a reménnyel vágtam bele a spirálstabilizációba. Nekem fájdalmaim eddig sem voltak, most viszont már tudom, hogy merre kellene törekednem. És bár az alapproblémámat már visszafordítani nem lehet, azt remélem, hogy a további romlás elkerülhető. Igazából azt érzem, hogy a régen letapadt izmaim megmozdultak és azt is tudom, hogy mi lenne a hátam helyes helyzete. A legjobban az tetszett, hogy olyasmit csináltunk, ami a hátamnak nagyon jó volt.”  Tibola Katalin

"Vállam is ferdén állt, ami helyre is jött, tartásom is sokkal szebb lett. "
“Gerincferdülés miatt jelentkeztem, mert tenni akartam az egészségem érdekében valamit, ami használ is. Előtte rossz volt a tartásom. Vállam is ferdén állt, ami helyre is jött, tartásom is sokkal szebb lett.  Összességében az egész tetszett, jó hangulatban zajlottak az órák. Rendszeresen végzem a gyakorlatokat. Napi rutinná vált.” T. F.

"A nyaki és felső háti izmok bekötése, fájdalma teljesen megszűnt, pedig ugyanúgy terhelem őket munkám során, mint előtte. Tartásom szebb lett."
“Szükségét éreztem és régóta kerestem olyan mozgásformát, ami hatékonyan segít a gerincproblémámon úgy, hogy nem terhel túl és be tudom építeni a rohanó mindennapokba . Ami a leginkább érezhető, hogy a nyaki és felső háti izmok bekötése, fájdalma teljesen megszűnt, pedig ugyanúgy terhelem őket munkám során, mint előtte. Tartásom szebb lett, mivel képessé váltam tudatosan korrigálni a rosszul rögzült mozdulatokat. Izomzatom feszesedett a comb, far, has, hát, felkar területén. Az eszközök egyszerűsége, könnyen használhatósága, magunkkal hordhatósága is hozzájárul a rendszeresség fenntartásához.  Szerintem akkor sikerül leginkább szokássá alakítani, ha mindig ugyanabban az időpontban áll neki az ember. Meg kell keresni a legnyugogtabb napszakot és akkor mozogni egy jót. Közben kitartóan hinni magunkban, és a várt eredményben. Én a felkelés utáni időszakban gyakorlok, mert akkor még tiszta és kipihent az elmém, nincs rajtam a napi teher és fáradtság, ami elveheti a kedvet, energiat. Valóban hatékony, valóban tartásjavító, panaszcsökkentő, feszesíti az izmokat, növeli az állóképességet, koncentrációt, fejleszti az egyensúlyérzéket. Az oktató személyisége, szemlélete és hite nagymértékben motivált és ösztönzött arra, hogy az egészségemért küzdjek és akkor a várt eredmény nem fog elmaradni. IGAZA LETT!”  I. G.

"Amikor kezdtem a tanfolyamot éppen fájt a derekam! Most mióta gyakorlom a feladatokat azóta nem!! Nagyon jótékony hatása van a gerincre!!”
“15 éve diagnosztikáltak 2 porckorongsérvet a gerincem alsó részén.  Amikor a gyógyszereket szedtem csak mindig nagyon lassan gyógyultam, hetekig feküdtem!  Rájöttem,hogy a torna, mégha nagy fájdalommal is járt akkor is sokkal gyorsabb javulást eredményezett.  Ezért mikor hallottam a spirálstabilizációról és a gerincre kifejtett jótékony hatásáról,azonnal jelentkeztem.  Amikor kezdtem a tanfolyamot éppen fájt a derekam! Most mióta gyakorlom a feladatokat azóta nem!! Nagyon jótékony hatása van a gerincre!!”  K. Gy.

"Olyan izmokat mozgat meg, amelyeket eddig nem is használtunk. Otthon végezhető, mindenki a saját tempójában tornázhat.  Részemről nagyon jó döntés volt a tanfolyam elvégzése. "
“Gyakori derék- és hát- és vállfájdalommal küzdöttem, ami a rossz, hanyag tartásomnak is köszönhető volt. Görnyedt, hanyag tartásomnak és mozgásszegény életmódomnak köszönhetően sokszor fájt a hátam, derekam.  Napi 20 perc gyakorlással javult a tartásom, derékfájásom megszűnt, hátfájdalmam gyakorisága csökkent. Könnyebben hajolok, a mozgás könnyebb lett már 3 hét után is.  A tanfolyamon jó volt, hogy többször átvettük a gyakorlatokat, így hamar kiderült ha valamit nem megfelelően csináltunk. Nagyon jó hangulat volt az órákon. A tanfolyamon tanultakat minden nap végeztem otthon. Nekem a reggeli, felkelés utáni gyakorlás vált be. Olyan mozgásforma amit bárki végezhet. Olyan izmokat mozgat meg, amelyeket eddig nem is használtunk. Otthon végezhető, mindenki a saját tempójában tornázhat.  Részemről nagyon jó döntés volt a tanfolyam elvégzése. Várom a gyakorló órákat.”
Dr. Takács Marianna

“A jóga órán hallottam az SPS-ről és érdekesnek ígérkezett ez a technika. A Verától kapott információ alapján, úgy gondoltam hogy tehetnék valamit saját magamért. Folyamatosan fájt a vállam és kevésbé tudtam mozgatni a nyakam. Már a harmadik hét után tapasztaltam hogy könnyebben tudom mozgatni a nyakam és nem fáj. A gyakorló órák után könnyűnek éreztem magam. Megtanultam hogyan lehet kontrollálni a helyes testtartást a mindennapi tevékenységek során is. Naponta többször is eszembe jutnak a tanfolyamon tanultak.  Kialakítottam magamnak egy napi rutint. Ezt tudnám ajánlani a most kezdőknek is . A napi rutin fontos a gyakorlásoknál. De az is fontos hogy tudatosuljon benned hogy mindezt saját magadért teszed. Megszüntette a hát és nyaki fájdalmaimat. Javított az egész testtartásomon miáltal sokkal jobban érzem magam. Köszönöm neked Vera, életem egyik legjobb döntése volt az SM tanfolyam.”
Zrinyi Erzsébet

“Lumbágo miatt rendszeres derék és hátfájás miatt kerestem megoldást a javulás érdekében, amit magam is meg tudok valósítani.  Amikor hallottam és tájékozódtam a tanfolyamról, hittem benne hogy ez segíteni fog. Naponta gyakorlok, igyekszem reggelente ugyanabban az időpontban gyakorolni, de amikor ez nem jött össze, a nap bármely szakaszában tudtam pótolni, mikor volt 20 percem. Fontosnak tartom a rendszeres gyakorlást, saját érdekemben, mivel látom a változást. Amellett hogy érzem a jótékony hatásait a gyakorlásnak, a személyiségem változásában is segít, erősíti az önbizalmamat, az akaraterőmet. Csak ajánlani tudom!” Kósa Ágnes

 

“Derékfájás, nyaki gerinc problémák miatt jelentkeztem. A sok évnyi irodai ülőmunka után rossz lett a tartásom. Már egyenesebben tudom tartani magam. Aránylag nem nagy fizikai aktivitással tudok eredményt elérni.” 
Sz-né Erzsi

"A tanfolyam előtti gyakori hátfájás száma csökkent a napi gyakorlások hatására. Azt vettem észre, hogy ülés és állás közben is elkezdek már stabilizálni. "
“Ülőmunkát végzek és gyakran fáj a hátam.  A tanfolyam előtti gyakori hátfájás száma csökkent a napi gyakorlások hatására. Azt vettem észre, hogy ülés és állás közben is elkezdek már stabilizálni. Ha elkezd fájni a derekam napközben, már automatikusan stabilizálok.  Nagyon jó volt, hogy folyamatosan javítottad a tartásomat. Napi gyakorlással jelentősen javítható a gerinc állapota. A tanfolyam elméleti és gyakorlati része jól érthető, jól szemléltetett, így az alapgyakorlatok is viszonylag könnyen elsajátíthatóak. Kiváló az oktató. Mindenkire figyel és folyamatosan javítja a tartást, jól inspirál.”   Gárdonyi Detti

"Aki ülőmunkát végez, annak mindenképp hasznos."
“Rengeteget ülök (ülőmunka, autóvezetés), ezért gyakran fájt a hátam, illetve prevenciós célzattal jelentkeztem.. 2-3 hét rendszeres gyakorlás után már kevésbé fájt a hátam. Jobban odafigyeltem a testtartásomra ülőhelyzetben is, számítógép előtt vagy autóban. Én csak este tudtam beilleszteni a napirendembe a gyakorlást. Eleinte nagyon nehéz volt nekiállni egy fárasztó, hosszú nap után, de talán a gyakorlás utáni jóleső érzés, ami előre vitt abban, hogy folytassam. Aki ülőmunkát végez, annak mindenképp hasznos.  Összességében pozitív élmény volt számomra a tanfolyam.” H. Zs.

"A gyakorlás 3. hetétől ezek a panaszok számottevő mértékben csökkentek. "
“Fiatal korom óta hát, derék fájdalommal küzdöttem. Ezen sokat segített a jóga is, de néha-néha visszatértek panaszaim. Úgy éreztem, hogy 62 évesen mindent meg kell tennem azért, hogy mozvékonyságomat minél tovább megőrizzem.  Sokat ülök, és többször érzem, hogy elfárad a hátam. Felállás után " be kell járatni" a hátam és derekam. A gyakorlás 3. hetétől ezek a panaszok számottevő mértékben csökkentek. Nagyon jó volt újat tanulni magamért. A gumikötelet viszem magammal ha elutazom.  Az órák jó hangulatban teltek.  Én reggel gyakorlok. Nekem ez bevált, csinálom.  Az egészségnél nincs fontosabb. Mozgékonyságunk megtartása az egész létünket befolyásolja.”  Veczkó Zsuzsa

"Szinte azonnali enyhülést hoz a fájdalmakra, naponta csak rövid időt igényel a gyakorlás"
“Régóta járok a Béke Ligete Jógastúdió óráira, örömmel fogadtam, hogy lehetőség adódott a Spirálstabilizáció próbaórán részt venni, mint újdonság bemutatásán, azonnal eldöntöttem, hogy részt szeretnék venni a tanfolyamon is.  Két gyermekem van, így a várandósságok alatt megterhelt hasizmok erősítésére, a gyerkőcök emelgetéséből fakadó derékfájásra illetve nyakfájásra, szédülésre kerestem megoldást. Már az első alkalom után izomlázam volt olyan helyeken, melyekre nem is gondoltam, hogy dolgoztak az órán. Pl a combomban. A talpboltozatom megemelkedett, nyakizmaimat jobban meg tudom nyújtóztatni, hátamban, mellkasomban kevésbé érzek feszülést, húzódást. A hasizmaimat tudatosabban tudom használni a gyakorlás alatt.  Sokat segített a Verától első órán kapott szokáskövető táblázat és gyakorlatokat összefoglaló leírás, illetve a gyerekek mérték az eltelt időt, míg a gyakorlatokat végeztem, így családi programmá vált a napi mozgás. Szinte azonnali enyhülést hoz a fájdalmakra, naponta csak rövid időt igényel a gyakorlás, Vera precízen, pontosan tanítja be a 12 gyakorlatot, kicsi 10 fős, családias, jókedvű csoportokban zajlik a tanfolyam. Mindenképpen kitartás szükséges a mindennapi gyakorláshoz, mert nagy odafigyelést igényel a feladatok pontos kivitelezése és keményen igénybe veszi a legapróbb izmokat is. Minden feladatot be kell gyakorolni, hogy következő órán gördülékenyen tudjon ráépülni az adott napi gyakorlat.”  G. V.

“Azért jelentkeztem, mert nagyon fontosnak tartom az emberek efajta izmainak mozgatását, amit még semmilyen edzésen, tornán nem tapasztaltam. Van hol enyhébb, hol erősebb derékfájásom, ezzel kapcsolatban pozitív a változás.  A tanfolyam sokat segített a stabilitásom tartásában, ami előtte eszembe sem jutott. Most viszont már járás közben, autóban ülve is gyakorlom. Csak nagyon rendkívüli esetben maradhat ki a napi 15-20 perc gyakorlás! Csinálni kell!! A tanfolyam végére főleg rögződött bennem, hogy csak rendszeres gyakorlással érjük el a kitűzött célt! Ezzel a mozgással mozgatjuk meg az eddig sokunk által nem is ismert izmokat, ami nagyon fontos a derék fájdalom elkerülésében és a helyes testtartásban.”  Nagy Vera

"Már néhány hét után érzékelem a különbséget. Nem olyan merevek az izmaim, könnyebb a mozgás, a fájdalom is csillapult a hátamban. "
“Egy lábbetegségből adódóan az egész testemen negatív változások indultak el. Egyre inkább folyamatossá váló háti fájdalmak, izommerevség, lúdtalp, bütyök kialakulása. Össze-vissza változó napirendem miatt olyan mozgást kerestem, amit utána otthon is tudok folytatni. Utánaolvastam a rendszernek és nagyon tetszett, hogy milyen eredményeket értek el. A tanfolyam előtt reggelente nehézkes volt a felkelés, fájdalom a hát alsó és felső szakaszán, merev izmok.  Mivel egy hosszabb idő óta fennálló problémám van, tudom, hogy nem hamar fog végbemenni a pozitív változás. De már néhány hét után érzékelem a különbséget. Nem olyan merevek az izmaim, könnyebb a mozgás, a fájdalom is csillapult a hátamban. Ahogy tanultuk az újabb feladatokat, mindig előkerültek olyan izmok, amiket eddig nem használtam, így természetesen egy kis izomláz hozzájárul, de ez nagyon jó :)  Sokkal jobban figyelek a testemre, napközben is többször stabilizálok, autóvezetés közben is odafigyelek a tartásra, tudatosabb lettem. Igen, sikerült napirenddé tenni. Én az elején végiggondoltam, hogy mi lenne az a pont, amihez hozzá tudom kapcsolni. Úgy láttam, hogy az esti hazaérkezés az, így ehhez kapcsolom. Olyannyira, hogy szabadnapomon is csak este tudom csinálni, délelőtt egyáltalán nem ment a gyakorlás :) Nagyon tetszett a családias légkör, Vera kedvessége, de mellette a szigorúsága is. Hogy, mindenkire odafigyelt a csoportban és segítette.  Tetszik a Spirálstabilizáció, mert új dolgokat fedeztem fel a testemről, nagyon sokat tanultam. Már pár alkalom után lehetett látni a fejlődést és ez nagyon jó volt. Tetszik, hogy most itthon is tudom csinálni.”  L. G.

SPIRÁLSTABILIZÁCIÓ ALAPTANFOLYAM RÉSZLETEK ÉS JELENTKEZÉS

 

  

// OWNCODE 20170106