Hogyan gyakoroljuk? - Könnyített Napüdvözlet

A Napüdvözletnek számtalan formája ismert. Ha szeretnél róla és a hatásairól olvasni ITT és ITT megteheted.

Ez egy könnyített változat, melyet azok is gyakorolhatnak, akiknek reggeli órákban nem esik még jól az állásból előrehajlás.

Bár a gyakorlatok egyszerűnek tűnnek, sokat árthatsz magadnak, ha nem helyesen végzed az ászanákat. 

Javaslom, hogy először tanuld meg a pózt, valamint a pózok és a légzés összehangolását egy szakképzett oktatónál, hogy a gyakorlásod pontos és valóban hatásos legyen!

A képen az én pálcikarajzaimat és írásomat láthatod, ha nem érted, gyere el, órán gyakoroljuk! :)

 

8 ok, hogy miért kezdd a reggelt és a gyakorlásodat Napüdvözlettel 2. rész

 

A cikk 1. részét ITT találod

5. A BELSŐ SZERVEKRE HAT

Serkenti és egyensúlyba hozza a test valamennyi rendszerét, így az endokrin-, a keringési-, a légző-, és az emésztőrendszert.

·         Nyújtja a hasi szerveket,

·         javítja az emésztést,

·         megnyitja a tüdőt,

·         megszünteti a székrekedést,

·         tonizálja a májat,

·         masszírozza a veséket és az adrenalin mirigyeket

6.       A NŐI GYAKORLÁSNAK KIVÁLÓ ELEME

·         tonizálja az ivarszerveket

·         élénkíti és megtisztítja a medence szerveit

7.       ERŐSÍTI A TESTET

·         edzi a kar és a váll izmait

·         tonizálja a gerinc idegeket

·         hajlékonnyá teszi a gerincet

·         erősíti a láb izmait

·         serkenti a keringést a gerinc felső szakaszában, a lapockák között

·         fejleszti a mellkast

·         tonizálja a gerinc idegeket

4.       CSÖKKENTI A TÚLSÚLYT

 

Ellenjavallatok:

Haladéktalanul szüntetni kell a szúrja namaszkára gyakorlását, ha láz, akut gyulladás, kelések vagy kiütések jelentkeznek.  ezek a testben nagymérékben felgyülemlett méreganyagoktól keletkezhetnek.  Amikor a méreganyagok távoznak a testünkből, folytathatjuk a gyakorlást.

Ne gyakoroljuk magas vérnyomás, szívkoszorúér-betegség esetén, valamint stroke után. Sérve esetén is kerüljük a gyakorlást! Jóllehet bizonyos hátproblémákat enyhíthetünk vele, azonban a porckorongsérv és az isiász jobban kezelhető más ászanákkal. 

A menstruáció kezdetekor is tartózkodjuk a gyakorlástól.

Ne gyakorolj semmilyen ugrást tartalmazó ászanát ha térd vagy hátsérülésed van.

Tanuld meg szakképzett jógaoktatótól!

Bár a gyakorlatok egyszerűnek tűnnek, sokat árthatsz magadnak, ha nem helyesen végzed az ászanákat. 

Javaslom, hogy először tanuld meg az összes pózt, valamit a pózok és az ászanák összehangolását külön-külön egy szakképzett oktatónál, hogy a gyakorlásod pontos és valóban hatásos legyen!

Forrás:

Swami Satyananda Saraswati: Ászana Pránajáma Mudrá Bandha

Bobby Clennel: Nők jóga könyve

Bhaktivédanta Hittudományi Főiskola: Hatha jóga gyakorlatok (oktatási segédanyag)

www.doyouyoga.com

Hogyan gyakoroljuk? Felfelé néző kutya

Bár a gyakorlatok egyszerűnek tűnnek, sokat árthatsz magadnak, ha nem helyesen végzed az ászanákat. 

Javaslom, hogy először tanuld meg a pózt, valamint a pózok és a légzés összehangolását egy szakképzett oktatónál, hogy a gyakorlásod pontos és valóban hatásos legyen!

Urdhva Mukha Svánászana

1. vállak leengedve, el a fülektől

2. mellkas emel és széles

3. a nyak hosszú

4. farokcsont behúzva

5. könyökök behúzva a bordák közelébe

6. térdkalács megemelve

7. belső combok elemelve a talajtól

8 ok, hogy miért kezdd a reggelt és a gyakorlásodat Napüdvözlettel 1. rész

 

Az ászanáknak ez a sorozata kiváló a reggeli gyakorlás megkezdéséhez (szanszkritül Surya Namaskára). A szúrja szó Napot, a namaskára tiszteletadást, köszönetet jelent.  Nagyon sokféle változata ismert, ahány jóga irányzat, annyiféle variáció. A legtöbb gyakorlatsor 12 testtartást (ászanát) foglal magában, de vannak olyan irányzatok, ahol ennél több vagy kevesebb ászanát gyakorolnak.  Végrehajtásuk egyenletes, ritmikus sorrendje a világegyetem ritmusát tükrözi, a nap 24 óráját, az év tizenkét zodikus fázisát, és test bioritmusát.  A testtartásokat egymás után, légzésszinkronnal vesszük fel, dinamikus módon.

Mikor gyakoroljuk?

Legjobb idő a Surya Namaskára gyakorlására a nap legbékésebb időszaka, a napfelkelte, amikor még elménket nem zavarják kósza gondolatok olyan mértékben, mint délután vagy este.  Különben bármikor gyakorolhatjuk, kellemes módja a test bemelegítésének bármilyen gyakorlás előtt.

 Álljon itt néhány ok, hogy miért érdemes a Napüdvözletet rendszeresen gyakorolni:

1. BEMELEGÍTI A TESTET

A Napüdvözlet hatásos módja az izmok és izületek lazításának, nyújtásának, tonizálásának, illetve a belső szervek masszírozásának, működésük serkentésének. Fokozza a vérkeringést.

2. A NAPÜDVÖZLET ELLAZÍT, nyugtatja z elmét

A gyakorlatsor egy ászana folyam, egy flow, áramlás, miközben erőt és energiát ad a testnek, a légzés és a mozgás összehangolásával megtapasztalhatjuk a tudatosság egységét. A légzés-mozgás- tudatosság egységben tartása a meditáció előszobája. 

3. ENERGIÁT TERMEL

A Napüdvözlet gyakorlata felmelegít és pránát, finom energiát termel.

4. KIEGYENSÚLYOZZA A LÉGZÉST

A légzést összhangba hozva a Napüdvözlet mozdulataival biztosítja, hogy a gyakorló, legalább néhány percig naponta, mélyen és ritmikusan lélegezzen.  Ez eltávolítja a széndioxidot a tüdőből, a helyébe friss oxigén kerül, növelve a mentális tisztaságot, friss, oxigéndús vért juttatva az agyba.

Folytatása következik....2. rész

 

  

// OWNCODE 20170106