8 tény, amit lehet, hogy nem tudtál eddig a jógáról

A jóga nagyon rövid története 1.

„Egyáltalán nem túlzunk, ha azt állítjuk, hogy a jóga valamelyes ismerete ma már hozzá tartozik általános műveltségünkhöz.” –írta közel 50 évvel ezelőtt Dr. Vigh Béla egyetemi professzor.
Talán ez még inkább igaz napjainkban, ahol a bulvárlapok és világhírű és magyar celebek közösségi oldalai is telis-tele vannak jógázó hírességekkel: jógázik Madonna, Sting, Robert Downey jr, Jennifer Aniston (sajnos fiatalabb hírességeket nem tudok felsorolni, mert koromnál fogva a nevüket sem ismerem fel. J) De vajon tényleg tudjuk, hogy mi az a jóga? Honnan ered? Vallás? Filozófia? Vagy csak sport?

Bővebben...

7 érv a jóga mellett

Stresszes vagy? 7 érvem is van a jóga mellett!

Számos tanulmány bizonyította már, hogy a jóga az egyik leghatékonyabb eszköz az idegrendszerünk megnyugtatására, akár akut stresszt (mint például a gyerekszülés, vagy éppen munkahelyváltás, költözés), akár krónikus, hosszan elhúzódó stresszt élünk meg az életünkben. A rendszeresen gyakorlók egy idő után akkor is segítségül tudják hívni a jóga stresszoldó praktikáit, mikor éppen nem a matracon állnak (vagy ülnek, esetleg fekszenek).

Több olyan eszköz is van a jógagyakorláson belül, ami segít a stressz és a szorongás kezelésében. Seth J. Gillihan, a Pennsylvania Egyetem pszichológia professzora saját magán és a stresszel küzdő páciensein is azt figyelte meg, hogy van 7 olyan érv a jóga mellett, amit szinte mindenki megfogalmaz. Tapasztalatait a Psychology Today hasábjain osztotta meg.

Bővebben...

5 jóga póz, ami segít elaludni

Könnyítsd este jógával az elalvást, aktiváld a paraszimpatikus idegrendszered, ami segít neked ellensúlyozni a stresszt és megkönnyíti a relaxációt.

Az ászanákat végezheted akár az ágyban fekve is, közvetlenül elalvás előtt.

Mielőtt elkezded, végy 10 mély lélegzetet, vagy végezz hasi légzést!

Bővebben...

 

  

// OWNCODE 20170106