Rossz szokások, amikkel szakíts, hogy életedben pozitív változást tapasztalj 3. rész

 

Halogatással semmi nem változik…

Nem maradhatsz örökké a komfortzónádban. A csodák, amikre vársz életpályáddal kapcsolatban éppen, hogy biztonságos kis védőbástyáidon túl történnek. Egészen addig csak egy helyben vesztegelsz, míg el nem szánod magad arra a bizonyos döntő első lépésre.

Ne csak elképzeld, valósítsd is meg!

 

A cselekvés eredményt szül. Az eredmény pedig még több cselekvést. A lendületet ezzel a folyamatos munkával tarthatod fenn. Az egyetlen dolog, ami rosszabb a hibázásnál is, az a tétlenkedés.

 

A kudarc még nem jelenti, hogy itt a vég! 

Ne becsüld alá a tetteid erejét, még ha kicsik is. Hegyeket megmozgatni a magadba vetett hited, bátorságod és magad iránti türelmed, tiszteleted és szereteted képes! 

Találd ki, mi a legalkalmasabb idő a normál munkaidődön túl, amikor egyéni ötleteiden dolgozhatsz. Nem kell, hogy mindent egymagad végezz, ki is szervezheted a munka egy részét vagy bevonhatsz valakit. Praktikus jó tanács: érdemes felírni a naptáradba a munkatervedet és az egyes feladatokat, így valóban el is fogod azokat végezni. Jegyezd fel magadnak a hozzájuk fűzött reményeidet, vágyaidat, céljaidat is!

Ha még nem tudod biztosan, mi az a tevékenység, amit szenvedéllyel tudnál végezni, ne csüggedj! Hogy megtaláljuk azt a munkát, amire hivatottak vagyunk, kanyargós utat kell bejárnunk, több-kevesebb kitérővel.

 

Gyenge (?) pontjaink 

Egyszerűbb az erősségeinket hangsúlyozni, mégis, az emberek többsége a kelleténél jóval nagyobb figyelmet fordít a negatív információkra. 

Mi lenne, ha most megfordítanád ezt a gondolkodásmódot és arra kezdenél koncentrálni, miben vagy jó, mikor tapasztalsz sikereket és örömöt? Meglehet, nem fogsz tudni felülkerekedni az összes gyengeségeden, de maga a szemléletváltás sok pozitív fordulat elindítója lesz az életedben. A kulcsa az egésznek, hogy nem azt kell megváltoztatnod, aki te vagy, hanem sokkal inkább azzá kell válnod, aki vagy!

Attól még, hogy valaki a negatív kritikákat raktározza el az emlékezetében, a hibák tudomásul vétele nem szükségszerűen eredményez jobb teljesítményt. Ellenben, ha ismered az erősségeidet, gyengeségeid tekintetében is elfogadóbb vagy magaddal szemben, könnyebben nevükön nevezed őket és tudsz is velük mit kezdeni. 

 

Tétlenség

A számtalan lehetőség ellenére, amit a változás tartogathat, paradox módon úgy érezhetjük, le vagyunk blokkolva, s még ha óriási motiváció dolgozik is bennünk és tisztán látjuk lelki szemeink előtt, mit és hogyan szeretnénk, képtelenek vagyunk hozzáfogni a megvalósításnak. Talán félünk a kudarctól? Meglehet, elbukni kemény dolog és mindenképpen fájdalommal jár. De ahogyan azt már említettük, csak rajtunk múlik, hogy az időnket húzzuk a sebeink nyalogatásával vagy úgy döntünk, inkább profitálunk belőle! Ilyen egyszerű. Te döntesz! Ne feledd, mindkettővel megerősítéseket küldesz magad felé: önsajnálattal az „örök vesztes”-önképet erősíted, miközben hárítod a felelősséget, amit magadért, a magad életéért kellene viselned. Ez nem túl felnőtt hozzáállás. Nem csak azért rossz taktika, mert megszokod, hogy mások oldják meg helyetted a dolgokat és ha valami nem jó, akkor nem érzed hibásnak magad, hanem azért is magad ellen dolgozol vele, mert a „jaj, te szegény” kezdetű sajnálkozások – bár őszintén együttérzők lehetnek -, nem tudnak egészséges, építő kritikával támogatni. Másrészt gondolj arra is, akinek panaszkodsz: neki is lehetnek gyengébb napjai, nehézségei az életben, még ha nem is beszél róla, ne arról számolj be neki, mennyire elbánt veled megint az élet. Ha megkérdezi, mi újság veled mostanában, mesélhetsz az ötleteidről, hogyan képzeled el a megvalósításukat, esetleg kérd ki a véleményét, vagy akár a tanácsát ezekkel kapcsolatban. Az együtt gondolkodás sokszor nem várt megoldásokat hozhat! Mégis, ha mindezek mellett úgy érzed néha, hogy összecsapnak a fejed fölött a hullámok, tudd, hogy ez csak átmeneti állapot és éppen azért fogsz megoldást találni, mert az adott probléma felvetődött. Ehhez nem kell mást tenned, csak elemeire bontani azt, ami fejtörést okoz, például úgy, hogy kérdéseket fogalmazol meg magadnak és elkezded őket megválaszolni, egyiket a másik után. Így nem csak a megoldásig jutsz el, de rájössz arra is, miért és milyen módon működtetted magadban eddig ezt a káros önsajnáltató mechanizmust. És ami nagyon fontos: ne azonosítsd magad az érzelmeiddel! A fájdalom, a bosszúság, de az öröm is olyan érzetek, amik keletkeznek és el is múlnak. Hogy mikor melyiket érzed eluralkodni magadon, függ attól, milyen elvárásokat támasztasz, reményeket táplálsz vagy milyen vágyakat dédelgetsz adott dolgokkal kapcsolatban. De ha egyszerűen csak fogadod őket, problémamegoldó képességed is hatékonyabb marad, derűs maradsz és nyitott a világra.

 

Hogy mik kelthetik bennünk mégis a leblokkolás bénító érzetét? Egyrészt, ösztönösen ragaszkodunk ahhoz a hibás rögeszménkhez, hogy a kívánatos életút az, ha az ember az iskolában mindig kiváló osztályzatokat szerez, majd pedig olyan karriert valósít meg, ami társadalmi elismertséggel jár. Ezek az „álomkarrierek” anyagi biztonságot nyújtanak és mentesek bármilyen kockázattól. Senki sem szereti felkavarni az állóvizet. Biztonságban érezzük magunkat a komfortzónánkban, mert ott elkerülhetjük az esetleges megbánásból adódó fájdalmat. És mégis, leginkább azokat a tetteinket és kockázatvállalásainkat szoktuk bánni, amelyeket valójában sosem léptünk meg. 

Most viszont van alkalmad tenni mindazért, amit el szeretnél érni. Legyél bátor, hidd el, ugyanannyi odafordulás kell a nagy ötletekhez is, mint amivel hétköznapi teendőidet végzed.

 

Ne (csak) kifelé, befelé figyelj!

Az ember általában akkor fordít figyelmet a saját dolgaira, ha úgy érzi, megéri a befektetett idő és energia. Ha nem, a saját jelentéktelennek vélt ügyei helyett másokéval lesz elfoglalva.

Emberi természetünkhöz tartozik, hogy szeretjük, ha szeretve vagyunk és elfogadnak bennünket. A mások figyelmére való vágyódás azonban könnyen válhat kényszeres megfelelni akarássá, amikor valaki esztelen módon törekszik arra, hogy az ideálisnak vélt másokhoz vagy többséghez hasonlítson. De tehetsz egy (ön)tudatos próbát, hogy egyszerűen csak fütyülsz az egészre és felszabadítod magad. Ez egy olyan készség, amit – minden más készséghez hasonlóan – folyamatos és rendszeres gyakorlással tudsz kifejleszteni magadban. Mihelyt megérted, hogyan engedd el a másoknak való megfelelést, garantáltan új szemszögből fogod látni a világot.

Manapság folyamatosan érezhetjük azt a nyomást, hogy csakis olyan dolgok képesek minket boldoggá tenni, amikkel mi nem rendelkezünk, legyenek ezek emberi adottságok, kapcsolatok, életforma vagy birtokolható tárgyak (például mások „tökéletes” munkája, egy jobb autó, egy új és nagyobb ház stb.). Ha folyton ezeken aggóunk, mi minden hiányzik az életünkből a boldogsághoz, hát, még nyomorultabbnak fogjuk magunkat érezni, egyrészt, hogy milyenek vagyunk és milyenek nem vagyunk és mi mindenünk nincs meg. 

Ne délibábot kergess, ne irreális ábrándképek utáni sóvárgásra rendezd be az életedet! Rosszabb esetben mentális problémáid is kialakulhatnak hosszú távon. Kezdj el befelé figyelni: téged mi érdekel valójában, mit szeretsz, mit nem szeretsz, mik a valós igényeid, szükségleteid, mi tesz boldoggá. Ne másokhoz hasonlítgasd magad, s leginkább ne illúziókhoz. Ha túlságosan leköt az, hogy mindig külső visszaigazolásra vársz, ha ezek határozzák meg a mindennapjaidat, akkor egyszerűen elfelejtesz élni, a saját életedet. 

Figyeld csak meg, mihelyt áthelyezed a fókuszodat, a magabiztosságod hihetetlen mértékben megerősödik, elkezdesz hinni magadban és mindabban, amit te tudsz nyújtani a világ számára, a külső hatások pedig nem fognak megingatni a hitedben.

Minél kétségbeesettebben akarsz olyan lenni, mint valaki más, annál kevésbé szereted és becsülöd azt, aki te vagy. Minél jobban hajszolod a boldogságot, annál magányosabbnak érzed majd magad, annak ellenére, hogy csupa remek emberrel vagy körülvéve, akik saját magadért szeretnek téged.

A mentális edzettség, a boldogság és teljes mértékben élni az életet, annak az eredménye, hogy tudod, mik azok a dolgok, amikkel foglalkozni kell és mik azok, amikkel nem.

Forrás: https://medium.com/personal-growth/bad-habits-you-must-break-immediately-to-build-a-successful-life-in-2018-ca7268ebc236

 

A cikk első részéért kattints ide!

A második részét itt olvashatod!

 

 

  

// OWNCODE 20170106