8 ok, hogy miért kezdd a reggelt és a gyakorlásodat Napüdvözlettel 1. rész

 

Az ászanáknak ez a sorozata kiváló a reggeli gyakorlás megkezdéséhez (szanszkritül Surya Namaskára). A szúrja szó Napot, a namaskára tiszteletadást, köszönetet jelent.  Nagyon sokféle változata ismert, ahány jóga irányzat, annyiféle variáció. A legtöbb gyakorlatsor 12 testtartást (ászanát) foglal magában, de vannak olyan irányzatok, ahol ennél több vagy kevesebb ászanát gyakorolnak.  Végrehajtásuk egyenletes, ritmikus sorrendje a világegyetem ritmusát tükrözi, a nap 24 óráját, az év tizenkét zodikus fázisát, és test bioritmusát.  A testtartásokat egymás után, légzésszinkronnal vesszük fel, dinamikus módon.

Mikor gyakoroljuk?

Legjobb idő a Surya Namaskára gyakorlására a nap legbékésebb időszaka, a napfelkelte, amikor még elménket nem zavarják kósza gondolatok olyan mértékben, mint délután vagy este.  Különben bármikor gyakorolhatjuk, kellemes módja a test bemelegítésének bármilyen gyakorlás előtt.

 Álljon itt néhány ok, hogy miért érdemes a Napüdvözletet rendszeresen gyakorolni:

1. BEMELEGÍTI A TESTET

A Napüdvözlet hatásos módja az izmok és izületek lazításának, nyújtásának, tonizálásának, illetve a belső szervek masszírozásának, működésük serkentésének. Fokozza a vérkeringést.

2. A NAPÜDVÖZLET ELLAZÍT, nyugtatja z elmét

A gyakorlatsor egy ászana folyam, egy flow, áramlás, miközben erőt és energiát ad a testnek, a légzés és a mozgás összehangolásával megtapasztalhatjuk a tudatosság egységét. A légzés-mozgás- tudatosság egységben tartása a meditáció előszobája. 

3. ENERGIÁT TERMEL

A Napüdvözlet gyakorlata felmelegít és pránát, finom energiát termel.

4. KIEGYENSÚLYOZZA A LÉGZÉST

A légzést összhangba hozva a Napüdvözlet mozdulataival biztosítja, hogy a gyakorló, legalább néhány percig naponta, mélyen és ritmikusan lélegezzen.  Ez eltávolítja a széndioxidot a tüdőből, a helyébe friss oxigén kerül, növelve a mentális tisztaságot, friss, oxigéndús vért juttatva az agyba.

Folytatása következik....2. rész

 

  

// OWNCODE 20170106