Hogyan gyakoroljuk? - Könnyített Napüdvözlet

A Napüdvözletnek számtalan formája ismert. Ha szeretnél róla és a hatásairól olvasni ITT és ITT megteheted.

Ez egy könnyített változat, melyet azok is gyakorolhatnak, akiknek reggeli órákban nem esik még jól az állásból előrehajlás.

Bár a gyakorlatok egyszerűnek tűnnek, sokat árthatsz magadnak, ha nem helyesen végzed az ászanákat. 

Javaslom, hogy először tanuld meg a pózt, valamint a pózok és a légzés összehangolását egy szakképzett oktatónál, hogy a gyakorlásod pontos és valóban hatásos legyen!

A képen az én pálcikarajzaimat és írásomat láthatod, ha nem érted, gyere el, órán gyakoroljuk! :)

 

8 ok, hogy miért kezdd a reggelt és a gyakorlásodat Napüdvözlettel 2. rész

 

A cikk 1. részét ITT találod

5. A BELSŐ SZERVEKRE HAT

Serkenti és egyensúlyba hozza a test valamennyi rendszerét, így az endokrin-, a keringési-, a légző-, és az emésztőrendszert.

·         Nyújtja a hasi szerveket,

·         javítja az emésztést,

·         megnyitja a tüdőt,

·         megszünteti a székrekedést,

·         tonizálja a májat,

·         masszírozza a veséket és az adrenalin mirigyeket

6.       A NŐI GYAKORLÁSNAK KIVÁLÓ ELEME

·         tonizálja az ivarszerveket

·         élénkíti és megtisztítja a medence szerveit

7.       ERŐSÍTI A TESTET

·         edzi a kar és a váll izmait

·         tonizálja a gerinc idegeket

·         hajlékonnyá teszi a gerincet

·         erősíti a láb izmait

·         serkenti a keringést a gerinc felső szakaszában, a lapockák között

·         fejleszti a mellkast

·         tonizálja a gerinc idegeket

4.       CSÖKKENTI A TÚLSÚLYT

 

Ellenjavallatok:

Haladéktalanul szüntetni kell a szúrja namaszkára gyakorlását, ha láz, akut gyulladás, kelések vagy kiütések jelentkeznek.  ezek a testben nagymérékben felgyülemlett méreganyagoktól keletkezhetnek.  Amikor a méreganyagok távoznak a testünkből, folytathatjuk a gyakorlást.

Ne gyakoroljuk magas vérnyomás, szívkoszorúér-betegség esetén, valamint stroke után. Sérve esetén is kerüljük a gyakorlást! Jóllehet bizonyos hátproblémákat enyhíthetünk vele, azonban a porckorongsérv és az isiász jobban kezelhető más ászanákkal. 

A menstruáció kezdetekor is tartózkodjuk a gyakorlástól.

Ne gyakorolj semmilyen ugrást tartalmazó ászanát ha térd vagy hátsérülésed van.

Tanuld meg szakképzett jógaoktatótól!

Bár a gyakorlatok egyszerűnek tűnnek, sokat árthatsz magadnak, ha nem helyesen végzed az ászanákat. 

Javaslom, hogy először tanuld meg az összes pózt, valamit a pózok és az ászanák összehangolását külön-külön egy szakképzett oktatónál, hogy a gyakorlásod pontos és valóban hatásos legyen!

Forrás:

Swami Satyananda Saraswati: Ászana Pránajáma Mudrá Bandha

Bobby Clennel: Nők jóga könyve

Bhaktivédanta Hittudományi Főiskola: Hatha jóga gyakorlatok (oktatási segédanyag)

www.doyouyoga.com

Hogyan gyakoroljuk? Felfelé néző kutya

Bár a gyakorlatok egyszerűnek tűnnek, sokat árthatsz magadnak, ha nem helyesen végzed az ászanákat. 

Javaslom, hogy először tanuld meg a pózt, valamint a pózok és a légzés összehangolását egy szakképzett oktatónál, hogy a gyakorlásod pontos és valóban hatásos legyen!

Urdhva Mukha Svánászana

1. vállak leengedve, el a fülektől

2. mellkas emel és széles

3. a nyak hosszú

4. farokcsont behúzva

5. könyökök behúzva a bordák közelébe

6. térdkalács megemelve

7. belső combok elemelve a talajtól

 

  

// OWNCODE 20170106